Prava i uslovi
Dobro došli u sekciju Prava i uslovi korišćenja Očna Kuća Bonić internet prezentacije. Pristupom i kupovinom proizvoda i usluga sa našeg sajta slažete se sa dole navedenim uslovima i pravima:
- Prava i uslovi korišćenja
- Privatnost korisnika
- Cenovnik
- Koraci naručivanja
- Načini Plaćanja
- Dostava
- Reklamacije
7.1. Politika povraćaja robe
7.2. Povraćaj novca
7.3. Pravo kupca na odustanak od ugovora
7.4. Obaveze kupca u slučaju odustanka od ugovora - Kakve podatke sakupljamo?
8.1. Kolačići
8.2. Prijava na VIP listu obaveštenja (e-novosti ili newsletter)
8.3. Poseta internet stranice
8.4. Video nadzor
8.5. Učešće u procesu selekcije i zapošljavanja
8.6. Ko ima pristup Vašim podacima?
8.7. Koliko dugo čuvamo Vaše podatke?
8.8. Koja prava imate kao lice na koje se podaci odnose - Prava i uslovi korišćenja
Vebsajt firme “Očna Kuća Bonić d.o.o“ (u daljem tekstu Očna Kuća Bonić) sadrži sve neophodne informacije o uslugama i proizvodima koje nudi. Prema tome, ni jedan deo www.ocnakucabonic.rs veb stranica se ne sme koristiti u nezakonite svrhe, ni za promovisanje istih bez prethodne konsultacije sa firmom Očna Kuća Bonić.
Očna Kuća Bonić ne može preuzeti odgovornost za eventualne štete nastale upotrebom informacija sa ovih stranica u svrhe koje izlaze van okvira njihove predviđene upotrebe. Očna Kuća Bonić se trudi da informacije na vebsajtu održi tačnim i da ih redovno ažurira. Naravno, uz dinamičnost tržišta moguća su manja odstupanja stvarnih podataka i podataka dostupnim na veb stranicama. Prema tome, ukoliko se pojave takve informacije Očna Kuća Bonić je dužan blagovremeno da ih ispravi i obavesti kupca tome.
Očna Kuća Bonić zadržava potpuna prava da ne isporuči robu kupcu ukoliko su podaci u narudžbenici netačni ili nepotpuni.
Korisnici su dužni da redovno čitaju pravila i uslove korišćenja, te se smatra da su korisnici stalnim korišćenjem Očna Kuća Bonić vebsajta, ili bilo kog njegovog dela, u svakom trenutku upoznati s aktuelnim pravilima korišćenja, te da su ih razumeli u celosti.
Registracijom korisnika na veb stranicama Očna Kuća Bonić, korisnik potvrđuje da je pročitao i upoznao se sa pravilima veb sajta Očna Kuća Bonić, te da je iste i prihvatio.
Upotreba podataka dobijenih putem registracije se koriste u svrhu pružanja bolje usluge i komunikacije sa korisnicima kao i za markting kampanju firme Očna Kuća Bonić. Svaki registrovani korisnik ima opciju da se obriše sa liste koje se koriste u svrhu reklamiranja proizvoda i usluga Očna Kuća Bonić-a kao i u svrhe marktinga Očna Kuća Bonić-a kao i opciju prestanka biti dalji član Očna Kuća Bonić-a.
- Privatnost korisnika
Očna Kuća Bonić štiti privatnost korisnika u najvećoj mogućoj meri. Očna Kuća Bonić se obavezuje da će u dobroj nameri koristiti podatke dobijene od korisnika tokom korišćenja veb usluga, te da privatne podatke neće distribuirati, niti prodavati trećoj strani, bez prethodne konsultacije sa korisnikom. Svi zaposleni i poslovni partneri imaju obavezu držanja privatnih podataka korisnika u tajnosti.
Očna Kuća Bonić se obavezuje da ce čuvati privatnost korisnika u najvećoj mogućoj tajnosti, osim u slucaju teškog kršenja pravila Očna Kuća Bonić -a vebsajta ili nezakonitih aktivnosti korisnika.
Očna Kuća Bonić zadržava puna pravo da bez prethodne najave povremeno promeni ili modifikuje pravila. O važnim promenama i dopunama Očna Kuća Bonić može obavestiti sve korisnike putem e-maila ili objavljivanjem na websajtu.
Ukoliko korisnik poželi da povuče saglasnost za obradu podataka, to može učiniti slanjem e-maila na: optika.bonic@gmail.com
- Cenovnik
Cene na veb stranicama su maloprodajne sa uključenim PDV-om i podložne su promenama u zavisnosti od cena konkurencije i nabavnih cena. Pratimo kretanje cene konkurencije u cilju održanja istih konkurentnim. Uz svaki artikal nalazi se važeća cena. Cene su iste preko interneta i u našoj prodavnici. - Koraci naručivanja
Za naručivanje proizvoda iz naše ponude potrebno je da ispratite sledeće korake: - Pronalaženje proizvoda koji želite da kupite
- Pregled Korpe
- Naručivanje bez prijave kao gost. Unos podataka o naručiocu i mestu isporuke
- Detalji dostave
- Način dostave
- Izbor načina plaćanja i prihvatanje uslova prodaje
- Pregled i potvrda narudžbenice
- Pronalaženje proizvoda koje želite da kupite
Proizvodi su organizovani po kategorijama koje možete pregledati poputkataloga. Kada pronađete proizvod koji želite da naručite izaberite dugme“Dodaj u korpu“. Time ste proizvod ubacili u svoju korpu (isto kao uklasičnoj prodavnici). Dalje, slobodno možete nastaviti sa pregledavanjemproizvoda a u korpu možete dodati još proizvoda. - Pregled korpe
U korpi će biti izlistani svi proizvodi koje ste odabrali klikom na Dodaj ukorpu. U korpi možete navesti koliko komada jednog proizvoda želite naručiteili ako ste se predomislili u vezi nekog od njih, proizvod možete izbaciti izkorpe.
Korpa je početna tačka u kreiranju narudžbenice. Kada ste zadovoljni sadržajemsvoje korpe, krenite dalje na sledeći korak. .
Ukoliko se prijavljujete kao Gost onda je neophodno svaki put uneti traženepodatke radi dostave proizvoda. Ovaj način je prikladan ukoliko samo jednom kupujete kod nas.
- Unos podataka o naručiocu i mestu isporuke
U ovom koraku je potrebno da navedete podatke o naručiocu i adresu gde jepotrebno paket isporučiti. Podaci o naručiocu su podaci koji će biti navedenina računu koji će vam biti poslat zajedno sa pošiljkom. Ukoliko kupujete kao fizičko lice, kao podatke o naručiocu navedite podatke iz lične karte. Ukolikonaručujete kao pravno lice (firma) navedite važeće podatke o firmi.
Podaci o mestu isporuke su podaci gde želite da pošaljemo pošiljku. Molimo vasda sve podatke navedete što preciznije kako bi vas kuriri koji uručuju pošiljkešto lakše pronašli. U slučaju neispravno unetih podataka, može doći do vraćanjavaše pošiljke i sporije isporuke. - Detalji dostave
Ovde treba da potvrdite račnost unetih podaka gde će paket biti isporučen.Ukoliko je potrebno možete izmeniti podatke ili uneti novu adresu. - Način dostave
Dalje će vam biti prikazan način na koji će vam pošiljka biti dostavljena. Besplatnu pošiljku ostvarujete ako Vam je vrednost narudžbine preko 9999 dinara. Ukoliko imate potrebu da unesete neki komentar prilikom isporuke ovde je mesto da to navedete. - Načina plaćanja
U ovom koraku je potrebno da izaberete kako želite da platite naručene proizvode. Podržavamo sledeće načine plaćanja:
– plaćanje pouzećem,
– karticom DINACARD/VISA/MASTERCARD Porudžbinu možete platiti putem interneta platnim karticama DinaCard, VISA ili MasterCard koje podržavaju plaćanje preko Interneta. Proverite kod banke koja je karticu izdala da li Vaša kartica podržava plaćanje preko Interneta. Prilikom plaćanja karticom bićete preusmereni na platnu stranicu AIK Banke radi Vaše sigurnosti. Zastita placanje je 3D PAY HOSTING MODEL. Plaćanje na nas webshop je iskljucivo u RSD (Srpskim dinarima), ukoliko plaćate sa karticom sa drugom valutom onda konverzija ide spored danasnji srednji kurs ili najbolje kontaktirajte vasu banku pre plaćanje. Vise informacija oko konverzija mozete naći na sledeći link „Izjava o konverziji“ - Potvrda narudžbine
Na kraju, pre nego što potvrdite narudžbenicu, možete još jednom pogledati svenjene detalje: šta ste naručili, podatke o naručiocu, adresu isporuke, kada ćebiti dostavljena, koliko iznose troškovi dostave, kolika je ukupna cena, itd.
Ukoliko se slažete sa narudžbenicom izaberite opciju „Potvrdi porudžbinu“čime je ona kreirana. Automatski sa potvrdom narudžbenice na registacioni emailvam se šalje pregled narudžbenice i uputstvo za plaćanje kao i postupak potvrdeiste narudžbine.
- Dostava
Očna Kuća Bonić se obavezuje isporučiti robu na tačno naznačenu adresu sa kopmlenom dokumentacijom i odgovarajućom ambalažom, istu onakvu kakvu smo mi nabavili od našeg dobavljača. Dostava naručenih proizvoda iz narudžbenice se obavlja po evidentiranju vaše uplate. Dostavu pošiljki vrši kurirska služba i moguća je samo na teritoriji Srbije bez Kosova. Troškovi dostave se posebno naplaćuju. Cena dostave je iskazana na checkout stranice. Troškove dostave plaćate zajedno sa proizvodima, tako da je prilikom preuzimanja pošiljke potrebno samo potpisati adresnicu. Samo u slučaju plaćanje pouzećem, plaćanje narudžbenice vršite kuriru prilikom preuzimanja pošiljke. Okvirno vreme za koje će vam pošiljka biti uručena ovisi od kurirske sluzbe. Kako u praksi uručenje može biti i brže, a da ne bi svaki dan isčekivali kurira i pošiljku, prilikom predaje vaše pošiljke kurirskoj službi poslaćemo vam email obaveštenja da smo pošiljku poslali. To znači da će kurir sa pošiljkom biti sutradan na vašoj adresi. - Reklamacije
Naša politika reklamacije je jednostavna. Da bi se ispunilo pravu na reklamaciju neophodno je priložiti neispravnan proizvod sa svom dokumentacijom, ambalažom i kopijom računa (priznanice od kurir službe) kojm se potvrđuje kupovina datog proizvoda. Uz to je neophodno obrazložiti detaljan opis kvara kako bi se olakšala provera u servisu.
Zamena proizvoda i delova pre proverene ispravnosti nije moguća, ukoliko drugačije nije navedeno. Reklamirani (neispravni) proizvod poslati propisno upakovan u kartonsku ambalažu. Sve navedene reklamacije ukoliko je proizvod bio neadekvatno upakovan ili oštećen tokom transporta neće biti uzete u obzir nego će biti vrećene pošiljaocu o njegovom trošku.
Garancija prestaje da važi ako se ustanovi da se proizvod pokvario, oštetio usled nepravilnog rukovanja, neadekvatnim raspakivanjem, skladištenjem ili korišćenjem, da je proizvod korišćen izvan normi predviđenim od strane proizvodača za taj model, da je ugradnju, opravku ili prepravku vršilo za to neovlašćeno lice, da je razlog nefunkcionisanja potrošni materijal (mastilo, baterija itd).
Očna Kuća Bonić ne odgovara za podatke na računaru, HDD-u ili bilo kojem uređaju koji služi za smeštanje podataka.
Troškove prevoza nastale transportom proizvoda do lokacije servisa snosi KUPAC, kao i POVRAĆAJ istih. Ukoliko se proizvod na servisu proglasi ispravnim, servis će se naplatiti po važećem cenovniku.
Očna Kuća Bonić se obavezuje da će reklamirani prizvod popraviti u roku od 15. dana ili će isti zameniti novim. Ukoliko se roba ne podigne u roku od 60 dana od dana reklamacije, Očna Kuća Bonić ne snosi nikakvu odgovornost.
7.1. Politika povraćaja robe
Neispravna roba
Očna Kuća Bonić posluje u skladu sa zakonima Rep. Srbije i poštuje prava svojih kupaca. Ukoliko je roba u garanciji, molimo da prvo proverite servisnu mrežu proizvođača. Ukoliko ste u bilo kakvoj nedoumici, slobodno nas kontaktirajte (kliknite na Kontakt u dnu stranice) i dobićete konkretna uputstva kako da ostvarite reklamaciju. Naravno, molimo da čuvate originalna pakovanja.
Reklamacije na oštećenja u transportu
Veoma je važno da sva oštećenja u transportu, vidjliva na pakovanju proizvoda odmah prijavite kuriru koji Vam isporuči robu a nama u roku od 24 časa od prijema robe.
Ukoliko uočite takvo oštećenje:
Nemojte potpisati prijem pošiljke.
Zamolite kurira da sačeka dok proverite da li oštećenje na pakovanju uslovilo i oštećenje samog proizvoda ili gubitak delova. Ukoliko proizvod nije oštećen, i svi delovi su na broju, potpišite prijem pošiljke.
Ukoliko deluje da je proizvod oštećen (ili da nedostaju delovi), definitvno odbijte prijem pošiljke, i javite se nama, radi utvrđivanja daljih koraka kako biste dobili ispravan, neoštećen proizvod.
Ukoliko ste ipak primili pošiljku, a kasnije ste zaključili da je došlo do oštećenja u transportu ili:
Da ste dobili proizvod koji niste poručili a nalazi se na računu.
Da ste dobili proizvod koji niste poručili a nalazi se na računu.
Da ste dobili proizvod koji niste poručili a ne nalazi se na računu.
Da niste dobili proizviod koji ste poručili a nalazi se na računu.
Da ste dobili proizvod kome je istekao rok trajanja.
Da ste dobli proizvod koji je oštećen.
Da ste dobili proizvod koji ne radi.
Da ste dobili prizvod koji podleže garanciji bez garantnog lista.
Obavezno sačuvajte originalnu ambalažu, u kojoj vam je pošiljka isporučena
Molimo da slikate oštećenu ambalažu i proizvod, i sliku pošaljete na optika.bonic@gmail.com
Ako tokom instalacije ili prvog puštanja u rad utvrdite da je proizvod neispravan, potrebno je da nas odmah obavestite tako sto cete nas kontaktirati telefonom ili nam poslati mail sa opisom problema i vasim kontaktom.
Zamena
Ukoliko se radi o zameni usled pogrešne boje proizvoda, postupak je sledeći:Pošaljite nam proizvode nazad
Doplatite poštarinu za ponovno slanje – kontaktirajte nas za uputstvo za uplatu.
Kada primimo vraćeni artikal i vašu doplatu za poštarinu, šaljemo vam zamenjeni artikal
Želim da zamenim proizvod. Ukoliko želite zameniti kupljeni artikal za neki drugi (iako se ne radi o kvaru), to možete uraditi na sledeći način
Da nije prošlo više od 30 dana od kako smo vam ga poslali.
Da nam vratite proizvod nekorišćen, u originalnom stanju, u orginalnoj ambalaži, sa svom propratnom dokumentacijom. Ukoliko je ambalaža oštećena, onda se smatra da proizvod nije NOV i u takvom slučaju, možemo smanjiti njegovu vrednost uz Vašu saglasnost i kao takvog ga zameniti.
Potrebno je da doplatite razliku u ceni (ukoliko je ima) i poštarinu za ponovno slanje-kontaktirajte nas za uputstvo za uplatu.U tom slučaju dobićete od nas mogućnost da umesto vraćenog proizvoda dobijete neki drugi, po vašem izboru.
Budite sigurni da ćemo sve opravdane reklamacije prihvatiti i u zavisnosti od vaših zahteva vratiti novac, zameniti ili popraviti proizvod.
7.2. Povraćaj novca
Očna Kuća Bonić će po prijemu vraćene robe, nakon utvrđivanja da je roba vraćena u nekorišćenom stanju i bez oštećenja kako proizvoda tako i pakovanja, izvršiti povraćaj uplate novca koju je primio, koristeći ista sredstva plaćanja koja je kupac koristio u prvobitnoj transakciji, osim ako se kupac nije izričito saglasio sa korišćenjem drugog sredstva plaćanja.U slučaju da se radi povrat novca usled uvažene reklamacije u garantnom roku od strane kupca u propisanom roku, potrebno je da nam kupac dostavi broj svog tekućeg računa u banci ili pošti i sredstva vraćamo na njegov račun.
Ukoliko je proizvod ispravan ali je pakovanje oštećeno usled transporta prilikom povrata ili usled korišćenja, onda se vrednost proizvoda umanjuje za 20% jer se isti ne može smatrati novim.
7.3. Pravo kupaca na odustanak od ugovora
ZAKON O ZAŠTITI POTROŠAČA („Sl. glasnik RS“, br. 62/2014 i 6/2016 – dr. zakon)
Potrošač ima pravo da odustane od ugovora zaključenog na daljinu, odnosno izvan poslovnih prostorija u roku od 14 dana, bez navođenja razloga i dodatnih troškova, osim troškova iz čl. 34. i 35. ovog zakona (u daljem tekstu: odustanak od ugovora).Potrošač ostvaruje pravo na odustanak od ugovora izjavom koju može dati na posebnom obrascu za odustanak od ugovora zaključenog na daljinu, odnosno izvan poslovnih prostorija ili na drugi nedvosmislen način (u daljem tekstu: obrazac za odustanak).Izjava o odustanku od ugovora kod ugovora na daljinu i ugovora koji se zaključuju izvan poslovnih prostorija smatra se blagovremenom ukoliko je poslata trgovcu u roku iz stava 1. ovog člana. Izjava o odustanku od ugovora proizvodi pravno dejstvo od dana kada je poslata trgovcu.Ako trgovac omogući potrošaču da elektronski popuni i pošalje obrazac za odustanak, dužan je da ga o prijemu obrasca bez odlaganja obavesti u pisanoj formi ili na drugom trajnom nosaču zapisa.Protekom roka iz člana 29. ovog zakona prestaje pravo potrošača na odustanak od ugovora.Teret dokazivanja da je postupio u skladu sa odredbama st. 1.-5. ovog člana, radi ostvarivanja prava na odustanak od ugovora, je na potrošaču.Oblik i sadržinu obrasca za odustanak propisuje ministar nadležan za poslove zaštite potrošača.Uz račun, dostavlja se potrošaču obrazac za odustanak od ugovora.
7.4. Obaveze kupca u slučaju odustanka od ugovora
U slučaju odustanka od ugovora, popunjen obrazac za odustanak (koji je dostavljen uz račun prilkom isporuke robe) pošaljite nam poštom na adresu Očna Kuća Bonić d.o.o, Omladinskih brigada 2/19, 11000, Beograd.
Rok za odustanak od ugovora iznosi 14 dana, ovaj rok teče od dana kada ste Vi primilli robu ili lice koje ste ovlastili za prijem robe u Vaše ime.
Dužni ste da nam robu u originalnoj ambalaži, sa svom propratnom dokumentacijom, vratite bez odlaganja a najkasnije u roku od 14 dana od dana kad ste poslali obrazac za odustanak ( Obrazac za odustanak smatra se poslanim danom predaje na poštu i od tog dana teče rok za vraćanje robe prodavcu ).
Snosite punu odgovornost ukoliko dođe do umanjenja vrednosti robe koja nastane kao posledica rukovanja robom na način koji nije adekvatan, odnosno prevazilazi ono što je neophodno da bi se ustanovili priroda, karakteristike i funkcionalnost robe.Za svako korišćenje preko toga potrošač će odgovarati za umanjenu vrednost robe.
Mi snosimo troškove vraćanja robe.
Iznos koji ste platili po osnovu ugovora, biće Vam vraćen najkasnije u roku od 15 dana od dana prijema izjave o jednostranom raskidu.
NAPOMENA: Ovo pravo od odustanka od ugovora ne odnosi se na kupovinu u prodavnicama s obzirom da to nije kupovina na daljinu i izvan poslovnih prostorija.
7.5 Vansudsko rešavanje potrošačkih sporova
Potrošački spor može se rešiti postupkom vansudskog rešavanja potrošačkih sporova. Kao trgovac, dužni smo da Vas obavestimo da smo po zakonu obavezni da učestvujemo u ovom postupku. Vansudsko rešavanje potrošačkih sporova obavlja se na transparentan, efikasan, brz i pravičan način pred telom za vansudsko rešavanje potrošačkih sporova.
Ministarstvo sačinjava listu tela i javno je objavljuje. Dostupna je na adresi Ministarstvo.
Postupak pred telom može da pokrene potrošač samo ukoliko je prethodno izjavio reklamaciju ili prigovor trgovcu. Potrošač protekom jedne godine od dana (bezuspešnog) podnošenja reklamacije gubi
pravo na podnošenje predloga za vansudsko rešavanje spora.
Vansudsko rešavanje potrošačkog spora može da traje najduže 90 dana od dana podnošenja predloga.
Vansudsko rešavanje potrošačkih sporova, ne primenjuje se, pored ostalog:
- u potrošačkim sporovima koji su predmet Zakona o zaštiti potrošača, ako je vansudsko rešavanje
sporova uređeno posebnim zakonom, a naročito u oblasti pružanja elektronskih komunikacionih
usluga, poštanskih usluga, finansijskih usluga, osim finansijskih pogodbi, usluga putovanja; - za rešavanje sporova po procedurama koje je ustanovio sam trgovac;
- na neposredne pregovore između potrošača i trgovca;
- na pokušaj mirenja strana povodom spora u parničnom postupku;
- u postupcima koje je trgovac pokrenuo protiv potrošača.
Svaka stranka u postupku vansudskog rešavanja potrošačkog spora plaća svoje troškove (troškovi zastupanja, putni troškovi i sl.). Rad tela za vansudsko rešavanje potrošačkog spora je besplatan za stranke u postupku vansudskog rešavanja potrošačkog spora.
- Kakve podatke sakupljamo?
Očna Kuća Bonić d.o.o za potrebe poslovanja sakuplja sledeće lične podatke: ime i prezime, adresu i mesto prebivališta, adresu elektronske pošte, kontakt telefonski broj, lozinku (u šifriranom obliku) te ostale podatke koje korisnik unese u obrasce na web mestu www.ocnakucabonic.rs.
Očna Kuća Bonić d.o.o ne odgovara za tačnost podataka koje korisnik unese.
8.1 Zašto sakupljamo podatke?
Vaši podaci su nam neophodni za zaključenje ugovora o prodaji na daljinu (dostava naručenih proizvoda), kreiranje porudžbine, radi ispunjenja obaveza iz ugovora o prodaji – realizaciji isporuke, naplate, prijema i rešavanja reklamacija.
U procesu kupovine online potrebno je da unesete svoje podatke u predviđena polja (ime, prezime, e-mail, broj telefona, adresu). Kupovinu možete realizovati iako niste registrovani na sajtu Očna Kuća Bonić, kao gost. Podatke prikupljene na ovaj način koristimo isključivo radi izvršenja ugovora o prodaji (dostava), što obuhvata upravljanje i praćenje porudžbina i komunikaciju sa Vama.
Sakupljamo Vaše podatke i za kreiranje korisničkih naloga radi lakše komunikacije prilikom kupovine.
8.1 Kolačići
Radi osiguranja sigurnosti i dokazivosti sakupljaju se i IP adrese sa kojih korisnici pristupaju web mestu. Pojedinom korisniku se u početku posete dodeli kolačić sesije za identifikaciju i praćenje potrošačke korpice. Očna Kuća Bonić može na korisnikov kompjuter otpremiti i druge kolačiće, kao što su identifikacioni broj korisnika u šifriranom obliku (za prepoznavanje korisnika prilikom naredne posete) i kolačiće sistema Google Analytics (analiza poseta web stranici) kao i Facebook analitike.
Kolačići sesije se u memoriju servera postavljaju samo za vreme trajanja posete i brišu se nakon jednog sata neaktivnosti, dok su trajni kolačići pohranjeni na kompjuteru korisnika 2 godine, nakon toga postanu neaktivni. Svaki kolačić možete izbrisati ali vodite računa da možete izbrisati i sve kolačiće sa svih drugih sajtova koje posećujete jer svaki sajt na internetu ostavlja kolačiće.
Kolačići su informacije koje web stranica koju posećujete šalje Vašem računaru u svrhu poboljsavanja Vašeg korisničkog iskustva i potreba. Kolačići čuvaju informacije koje ste Vi podesili za Vašu pretragu kao što su jezik, adresa, e-mail, ili podaci o ličnosti, i pamte ih svaki put kada se ponovo vratite na istu stranicu.
Ovim informacijama ili bilo kojim drugim datotekama iz Vašeg računara ni jedan sajt ne može da pristupi ukoliko Vi to ne omogućite na vašem računaru. Pomenute informacije koje web stranica šalje Vašem računaru Vama nije vidljiva, a takođe možete i da promenite postavke internet pretraživača da sami birate da li želite da čuvate kolačiće ili da ih odbijete.
Sve postavke kolačića i informacije o istim možete pronaći u podešavanjima Vašeg internet pretraživača ili klikom na ,,Pomoć” u internet pretraživaču koji koristite.
Očna Kuća Bonić kao operater podataka može ih u anonimnom obliku koristiti u cilju statističkih analiza. Podatke o korisnicima Očna Kuća Bonić ni u kom slučaju neće predati neovlašćenim osobama.
Podatke koje sakupljamo su na primer:
– tip/verzija pretraživača,
– operativni sistem koji se koristi,
– referrer URL (prethodno posećena stranica),
– hostname računara sa kog se pristupa (IP adresa),
– vreme upita servera.
8.2. Prijava na VIP listu obaveštenja (e-novosti ili newsletter)
Prijavom na newsletter VIP obaveštenja korisnik se upisuje na popis primaoca VIP obaveštenja, koji je istovremeno i baza korisnika pogodnosti koje Očna Kuća Bonić nudi svojim korisnicima (popusti za vernost, mesečna nagradna igra …). Za prijavu na listu obaveštenja, Očna Kuća Bonić prikuplja sledeće podatke: e-adresu, ime, IP adresu i adresu u slučaju da se korisnik prijavi kao registrovani član i ime i prezime, adresu, telefon i datum rođenja.
Nakon poslanog obrasca sa elektronskom adresom, korisnik će na navedenu adresu primiti poruku potvrde ukoliko zahteva– potvrđivanjem toga do opoziva je prijavljen na listu obaveštenja Očna Kuća Bonić (tzv. opt-in odobrenje). Bilo kada može pismeno ili klikom na dugme Odjava u email porukama zatražiti da operater ličnih podataka trajno ili privremeno prestane koristiti njegove lične podatke u cilju direktnog marketinga. Zahtevu će biti udovoljeno u roku od 15 dana od dana prijema zahteva, kako propisuje zakon. Korisnik može zatražiti i prenos podataka ili upoznavanje sa njima. Operater Očna Kuća Bonić se obavezuje da će podatke brižno čuvati skladno sa zakonima koji uređuju čuvanje ličnih podataka.
Obaveštenja se šalju preko web aplikacije MailChimp.
8.3. Poseta internet stranice
Prilikom posete naše internet stranice, obrađuju se Vaši podaci. Tom prilikom se razmenjuju različiti podaci između Vašeg uređaja i našeg servera, pri čemu može da se radi o podacima o ličnosti. Podaci prikupljeni na taj način se, između ostalog, koriste za optimizaciju naše internet stranice ili u svrhu prikazivanja reklama u pretraživaču Vašeg uređaja.
Prilikom posete naše internet stranice, pretraživač koji koristite na Vašem uređaju će automatski i bez Vaše aktivnosti poslati na server naše internet stranice:
– IP adresu uređaja sa kog je poslat upit i koji ima pristup internetu,
– datum i vreme pristupa,
– ime i URL preuzete datoteke,
– internet stranicu/aplikaciju sa koje se pristupa (referrer URL),
– pretraživač koji koristite i, ako je potrebno, operativni sistem računara koji podržava internet, kao i ime vašeg provajdera.
Navedene podatke server privremeno čuva u takozvanoj log datoteci u sledeće svrhe: obezbeđivanje uspostavljanja nesmetane veze, obezbeđivanje komfornog korišćenja naše internet stranice/aplikacije, procena bezbednosti i stabilnosti sistema.
Ukoliko ste u Vašem pretraživaču, u operativnom sistemu ili u drugim podešavanjima Vašeg uređaja prihvatili tzv. geolokaciju, odnosno dali svoj pristanak, ovu funkciju koristimo kako bismo vam ponudili individualne usluge na osnovu Vaše trenutne lokacije (na primer, lokaciju najbliže prodavnice). Podatke o lokaciji obrađujemo isključivo u navedenu svrhu.
Pravni osnov za obradu IP adrese je legitimni interes, koji proizlazi iz gore navede svrhe obrade podataka, budući da je to tehnički uslov za funcionisanje sajta. Ove podatke ne prenosimo trećim licima. Podaci se čuvaju privremeno i to za vreme posete stranici, a zatim se automatski brišu. Nakon što napustite našu internet stranicu, podaci o geolokaciji se brišu.
8.4. Video nadzor
Očna Kuća Bonić u svojim maloprodajnim objektima koristi video nadzor za potrebe bezbednosti zaposlenih i imovine, i radi otkrivanja krivičnih dela i drugih spornih situacija. Obaveštenje o video nadzoru se nalazi na ulazu u naš maloprodajni objekat. Čuvamo informacije prikupljene putem u vremenskom periodu koji nam omogućava da pomognemo regulatornim telima i organima za sprovođenje zakona. Pristup podacima imaju samo ovlašćena lica u Očna Kuća Bonić.
8.5. Učešće u procesu selekcije i zapošljavanja
Proces selekcije i zapošljavanja, počinje dobrovoljnim dostavljanjem CV-ja (biografije) na mail ili neku drugu adresu ako je tako oglašeno. Vaše podatke ćemo obrađivati kako bismo Vas kontaktirali I sproveli proces selekcije Vaše podatke, ukoliko nam date saglasnost, ćemo čuvati tokom perioda od 1 (jedne) godine.
8.6. Ko ima pristup Vašim podacima?
Pristup podacima koje ste ostavili, imaju samo oni sektori kojima su isti neophodni za ispunjenje ugovornih ili zakonskih obaveza ili u svrhu ispunjenja legitimnih interesa. U okviru ugovornog odnosa, angažujemo i druge pružaoce usluga, koji mogu da dobiju pristup vašim ličnim podacima. Pridržavanje propisa o zaštiti podataka o ličnosti se u ovim slučajevima obezbeđuje ugovorom.
8.7. Koliko dugo čuvamo Vaše podatke?
Podatke lične prirode čuvamo onoliko koliko je to neophodno za ispunjenje gore navedenih svrha. Pri tome, vodimo računa o zakonskim obavezama čuvanja. Kriterijume za period čuvanja podataka kreiramo u skladu sa svrhom, smatramo da je period od 3 godine neophodan za postizanje marketinške svrhe, dok se podaci o realizovanim kupovinama I kupcima čuvaju koliko je to predviđeno poreskim propisima I propisima koji regulišu ugovor o prodaji.
8.8. Koja prava imate kao lice na koje se podaci odnose
- Da Vam omogucimo pristup Vašim ličnim podacima, da odgovorimo za koje svrhe se koriste podaci koji se tiču Vas, kao i da pristupite takvim ličnim podacima, da znate svrhu obrade, kategorije Vaših ličnih podataka koje čuvamo, treće, strane ili kategorije trećih strana sa kojima se vaši lični podaci dele, period tokom kog zadržavamo podatke.
- Da zahtevate ispravku netačnih, pogrešno unetih i/ili zastarelih podataka;
- Da zatražite brisanje Vaših ličnih podataka ukoliko se obrada zasniva na Vašem pristanku. Pristanak možete opozvati u svakom trenutku, tako što ćete se odjaviti na način koji smo predvideli (slanjem poruke na određeni broj ili preko određenog linka) kao i slanjem poruke na mail adresu registrovanu u APR-u. Ukoliko je osnov zakon ili legitimni interes, ne možemo udovoljiti Vašem zahtevu za brisanjem podataka;
- Da ograničite obradu Vaših podataka ukoliko smatrate da je obrada nezakonita, ako ste istakli prigovor ili ako smatrate da nama više nisu potrebni Vaši podaci;
- Da podnesete prigovor na način na koji obrađujemo Vaše podatke, čak i u slučajevima kada nije sporno da podatke obrađujemo u skladu sa Zakonom;
da uputite pritužbu Povereniku za zaštitu podataka o ličnosti, u skladu sa Zakonom. Nadležni organ za zaštitu podataka o ličnosti je Poverenik za informacije od javnog značaja i zaštitu podataka o ličnosti Republike Srbije. Organu se možete obratiti na adresi Bulevar kralja Aleksandra 15, 11000, Beograd, Republika Srbija, mejlom na office@poverenik.rs ili telefon na +381 11 3408 900.
Ova Politika stupa na snagu dana 23.12.2024. godine. Politika privatnosti će biti predmet redovnih revizija, a svaku ažuriranu verziju ćemo postaviti na ovu internet stranicu.
———————————————————
Sva dodatna pitanja u vezi usluge, proizvoda, cena, dostave ili reklamacija, možete nam postaviti i putem telefona na broj +381 11 3541941 ili e-maila na adresu: optika.bonic@gmail.com. Biće nam zadovoljstvo da Vam pomognemo. Poručivanjem dajete saglasnost za kontakt kroz sve raspoložive kanale komunikacije na osnovu podataka koje ste ostavili, dok se drugačije ne izjasnite, što se može uraditi u bilo kom momentu.